Страница 1 от 1

Регулиране на скоростите

Публикувано: 28.06.2012, 11:44
от milanista
Един съсед има нужда от регулиране на скоростите на колелото и ме помоли да разпитам. Колко струва тая работа и сравнително лесно ли е? може ли да отиде някъде и да му вземат парите, а да си остане проблема?
Fall, ако ще минваш към Сф звънкай :))))

Re: Регулиране на скоростите

Публикувано: 29.06.2012, 06:17
от fallangel
Регулирането на скоростите е лесна процедура, отнема няколко минути, не би трябвало да е скъпо. Аз взимах 2 лв за такава процедура, сега може да са дигнали малко цените, най много 5 лв. Мога да ви кажа и как да си ги направите ако ви се занимава. В София има много сервизи, мога да се поинтересувам евентуално къде ще е най близкия до вас.

Re: Регулиране на скоростите

Публикувано: 29.06.2012, 09:19
от minute
Fall, мен ме интересува как мога да си го направя сам :-). Не съм ПРО в колоезденето имам си един тежък но доста здрав байк на КРОС - Монтана и си го харесвам, но е много далеч от съвършенството и скоростите му са един от проблемите. Превключването е доста трудно по някога да уцелиш точно тази която искаш. Не, че няма сервизчета и магазини където да го направят, но аз обичам сам да си правя нещата :-).

Re: Регулиране на скоростите

Публикувано: 29.06.2012, 21:59
от fallangel
Ще използвам комбинация от мои мнения и материал от сайт mtb-bg.com и други, за да направя обяснението максимално лесно и разбираемо.

Значи първо се уверете че жилото за задния дерайльор(оптегач) е опънато добре. Преместете веригата посредством командата на най малкия венец, в зависимост от броя на скоростите 6(18 скорости),7(21 скорости),8(24 скорости)... Ще говоря за 18 скоростно колело за по лесно, процедурата е еднаква независимо от броя на скоростите.
Проверете жилото с ръка, не трябва да бъде провиснало а добре опънато(стегнато) Ако жилото е хлабаво го опънете чрез болта затягащ жилото.

Изображение

След което опитайте да превключите скоростите на следващата предавка 6->5(следващия по голям венец) посредством командата и завъртане на педалите на колелото(за тази цел ще ви е нужна стойка или втори човек който да ви държи колелото във въздуха за да можете да въртите свободно педалите), ако веригата не се прехвърли на следващия венец. Посредством регулатора за опън на жилото ще натегнем още малко жилото(когато го развивате жилото се опъва, когат го затягате жилото се отпуща) докато веригата се прехвърли на следващия венец.

Изображение

Горната ролка на задния дерайльор трябва да бъде точно над съответния венец отговарящ на скороста.
Изображение


Ами това е, не знам дали съм го обяснил разбираемо. Ако нещо не сте разбрали питайте.

Re: Регулиране на скоростите

Публикувано: 30.06.2012, 09:01
от minute
Последователността я схванах, само да попитам, до колкото разбрах с регулирането се приключва до момента на преминаване на веригата на третото зъбно колело (по - точно без самото преминаване)? И още нещо, има ли значение къде е веригата отпред при педалите?

Re: Регулиране на скоростите

Публикувано: 30.06.2012, 09:21
от fallangel
Настройката приключва когато започне да сменя скоростите нормално. Значи когато се качи веригата на третия венец, командата също трябва да показва третата цифра от зад на пред 4 ако са 6 венеца. След това се прави тест превключваш на различни скорости и с регулатора коригираш. Първото което го обясни е първична настройка, с нея се опъва жилото до степен в която ще превключва скоростите, но може да има паразитни шумове тоест ако ролката на дерайьора не е точно над венеца а леко настрани, веригата ще опира в съседния венец и ще се чува тракане. Това с е оправя с регулатора като се върти леко в нужната посока. Ако ролката на дерайьора е в позиция наляво от венеца, значи жилото е опънато и трябва да се отпусне, тоест регулатора трябва да се затегне с около 1/4 оборот или обратно, и така докато ролката се центрира и няма никакви шумове(тракане). Позицията на веригата на предните венци по правило трябва да бъде на най големия, но и на средния също става. Аз винаги го правя на средния.